Monday 30 April 2012

ERTI ISLAMKU PADA SUDUT AQIDAH

Aku memerhatikan buku yang dikarang oleh ustaz Fathi Yakan, seorang ulama'haraki yang amat berjasa kepada umat islam seluruhnya. bersama-sama ini saya ringkaskan untuk tatapan dan peringatan kita semua.


  1. saya mesti beriman dan percaya pencipta dan pemilik alam ini adalah tuhan yang Maha Bijaksana lagi Maha berkuasa. tuhan yang tidak memerlukan bantuan mana-mana pihak. Tuhan yang berdiri dengan sendirinya.
  2. Saya mesti percaya bahawa tuhan tidak menciptakan alam ini dan segala isi kandungannya dengan bersahaja dan sia-sia. Kerana sifat melakukan perkara sia-sia itu adalah mustahil bagi Allah Tuhan semesta alam.
  3. Saya juga beriman bahawa Allah telah mendatangkan Rasul-rasulnya serta kitab-kitab sebagai panduan kepada kita semua. saya juga percaya nabi yang terakhir adalah nabi Muhamad alaihi salam

ada banyak lagi...bersambung....

No comments:

Post a Comment